Lood tegen straling

Uzimet is een historische onderneming die oud lood, via een raffinageproces, verwerkt tot nieuw bladlood. Dit nieuwe bladlood wordt onder andere in de bouw en stralingswering toegepast. Met lood als commodity acteert Uzimet in de dynamische omgeving van spot trading en hedging waar finance de risico’s monitort en data tot bruikbare informatie omzet.

Ter uitbreiding van ons finance team zoekt Uzimet een fulltime:

 

Finance medewerker

Cijfermatig sterk en accuraat, IT affiniteit en klaar voor een mooie stap in jouw carrière?

Bij Uzimet kom je in ons finance team met 3 enthousiaste collega’s. Als finance medewerker ben je  binnen Uzimet een allrounder met de scope op Finance & Control. Je bent ondersteunend aan de Business Controller en verricht ondersteunende finance & control werkzaamheden, je bent de IT en mobiele telefonie contactpersoon binnen de organisatie gericht op de toeleverende IT leveranciers, IT middelen en mobile equipment.

 

Binnen Uzimet hebben wij te maken met branche en product specifieke werkzaamheden zoals, loodprijs risico’s indekken (hedging), bijzondere prijsstellingen, wat invloed heeft op voorraad, in- en verkoop. Uzimet opereert in een internationale omgeving.

Taken die bij de rol van de finance medewerker horen zijn o.a.:
Crediteuren administratie
Bewaken van de loodprijsrisico positie
Matchen inkoopontvangsten versus prijsafspraken,
Bewaken procuratie proces (goedkeuren inkooporders/ontvangsten/facturen)
Bijspringen bij (Sales)orderverwerking
Facturatie (debiteuren) (back up)

 

Een belangrijk onderdeel van de rol heeft met jouw eigen ontwikkeling te maken. De organisatie heeft in juni 2020 voor haar ERP de transitie naar MS Navision Business Central gemaakt. Dit, samen met alle aanpassingen rondom COVID-19 en thuiswerken, heeft dit gevolgen voor veel processen binnen de organisatie waarbij Finance een spil is in het begeleiden en de ontwikkeling hiervan.

Omdat je in een klein, hecht team werkt, vindt jij het geen probleem om bij afwezigheid van je collega’s een aantal werkzaamheden over te nemen. Je bent immers multifunctioneel inzetbaar. Denk hierbij aan de debiteurenadministratie, bijspringen bij het Sales team in de orderverwerking en ondersteunende werkzaamheden voor de  jaarafsluitingen.

Je denkt mee met de organisatie; hoe kunnen wij het morgen slimmer doen dan gisteren?. Je krijgt in deze uitdagende rol veel vrijheid om de functie voor een groot deel zelf vorm te geven. Ook is het mogelijk op termijn door te groeien naar de functie van assistent controller.

Kortom, een brede functie met veel afwisseling binnen een informele internationaal georiënteerde organisatie.

 

Wie ben jij?

Jij beschikt over een proactieve, hulpvaardige houding, bent niet bang om vragen te stellen. Van nature uit ben je nieuwsgierig en tevens accuraat. Tot slot laat jij je niet snel gek maken en straal je rust uit.

 

Wat vragen wij?

  • HBO opleiding afgerond richting Bedrijfseconomie, MER of soortgelijk
  • Je hebt mogelijk al werkervaring opgedaan in een relevante rol (bijvoorbeeld in een administratieve of financiële bijbaan)
  • Je kunt goed overweg met IT, (ERP) systemen en MS Office;
  • Woonachtig in de regio Haaglanden

 

Wat krijg je?

  • Salaris tot € 3.000 bruto per maand op basis van een fulltime dienstverband
  • Afhankelijk van oa het bedrijfsresultaat deel je mee met een bonus en gratificatie.
  • Een jaarcontract met optie tot onbepaalde tijd;
  • Persoonlijke ontwikkelmogelijkheden;
  • Informele cultuur met korte lijnen;
  • Prettige werksfeer;
  • Reiskostenvergoeding.