Uzimet is de enige bladloodproducent van de Benelux. Wij zijn een milieubewuste en innovatieve onderneming die oud lood, via een raffinageproces, verwerkt tot nieuw bladlood. Wij bestaan al meer dan 110 jaar. Ons lood heeft vele verschillende innovatieve toepassingen. Zo is ons lood een onmisbaar materiaal op het gebied van stralingstechnieken in de medische wereld. Daarnaast wordt het lood gebruikt voor waterdichte afsluitingen van gebouwen, om boten te voorzien van ballast of om een gevel te voorzien van een mooie ‘metal look’.

Ter versterking van ons commerciële team zoekt Uzimet een fulltime:

 

Commercieel medewerker binnendienst

Organisatorisch sterk en accuraat, dienstverlenend en klaar voor een mooie stap in jouw carrière?

Bij Uzimet kom je in ons commerciële team te werken met enthousiaste collega’s. Als commercieel medewerker ben je  binnen Uzimet een allrounder met de focus op het soepel laten verlopen van het commerciële proces. Je bent ondersteunend aan de werkzaamheden van de account managers en sales director. Daarnaast vervul een cruciale rol binnen de organisatie met betrekking tot de logistieke processen en de contacten met onze vervoerspartners.

Binnen Uzimet hebben wij te maken met branche en product specifieke werkzaamheden zoals, loodprijs risico’s indekken (hedging), bijzondere prijsstellingen (wat invloed heeft op voorraad) en in- en verkoop. Uzimet opereert in een internationale omgeving.

Taken die bij de rol van de Allround commercieel medewerker horen zijn o.a.:

  • Veelvuldig contact met klanten, transporteurs en interne organisatie
  • In- en verkoopcontracten verwerken
  • Zorgen voor het adequaat vastleggen, verwerken, rapporteren en controleren van klantgegevens in onze systemen (Salesforce en Microsoft Dynamics 365 BC)
  • Logistieke spil van de afdeling; van maken van CMR’s tot exportdocument en afstemmen met onze  logistieke partners

Een belangrijk onderdeel van de rol heeft met jouw eigen ontwikkeling te maken.

Omdat je in een klein, hecht team werkt, vindt jij het geen probleem om bij afwezigheid van je collega’s een aantal werkzaamheden over te nemen. Je bent immers multifunctioneel inzetbaar.
Je denkt mee met de organisatie; hoe kunnen wij het morgen slimmer doen dan gisteren?. Je krijgt in deze uitdagende rol veel vrijheid om de functie voor een groot deel zelf vorm te geven.
Kortom, een brede functie met veel afwisseling binnen een informele internationaal georiënteerde organisatie.

Wie ben jij?

Jij beschikt over een proactieve, hulpvaardige houding, bent niet bang om vragen te stellen. Van nature uit ben je nieuwsgierig en tevens accuraat. Je hebt een klantvriendelijke en service gerichte instelling.

Wat breng je mee?

  • Je werkt op hbo-niveau en hebt ervaring met het logistieke proces;
  • Je hebt bij voorkeur al relevante werkervaring opgedaan in een soortgelijke rol (bijvoorbeeld in internationale/export werkomgeving)
  • Beheersing in woord en geschrift van de Nederlandse en Engelse taal, iedere aanvullende taal is een pré
  • Je kunt goed overweg met IT, (ERP) systemen en MS Office;
  • Bij voorkeur woonachtig in de regio Westland / Haaglanden

Wat krijg je?

  • Salaris tot € 3.000 bruto per maand op basis van een fulltime dienstverband
  • Afhankelijk van o.a. het bedrijfsresultaat deel je mee met een bonus en gratificatie.
  • Een jaarcontract met optie tot onbepaalde tijd;
  • Persoonlijke ontwikkelmogelijkheden;
  • Informele cultuur met korte lijnen;
  • Prettige werksfeer;
  • Reiskostenvergoeding.